Nie potrzebujemy restrykcyjnych diet i olimpijskiego wysiłku, żeby schudnąć. Konieczna jest motywacja i trwanie w swoich postanowieniach, a prędzej bądź odrobinę później dostrzeżemy efekty swoich wysiłków.

Jak sprawdzić, czy nasza waga jest prawidłowa?
Do zweryfikowania wagi potrzebny jest nam kalkulator bmi- wpisujemy w nim nasz wzrost i masę, a on liczy czy mamy niedowagę, wagę prawidłową, nadwagę, czy I lub II stopień otyłości. Należy brać pod uwagę to, że o ile u ludzi prowadzących umiarkowaną aktywność fizyczną wynik z kalkulatora będzie miarodajny, to ci, którzy są aktywni i mają masę mięśniową nie powinni szczególnie ufać kalkulatorowi bmi. Z jakiego powodu? Bo jedyne co on sprawdza to waga- a chodzi o to ile mamy % tkanki tłuszczowej i mięśni.

Dieta
Kiedy okaże się, że mamy dużą nadwagę, albo wręcz otyłość, powinno się podjąć właściwe kroki. Przede wszystkim dieta zdrowa! Nieprzetworzona żywność, dostarczanie organizmowi wszystkich potrzebnych substancji odżywczych, minerałów i witamin, a także odpowiednie nawodnienie. Wystarczy tych kilka prostych kroków, by schudnąć i czuć się zdrowszym każdego dnia. Nie traktujmy diety jak zła koniecznego, tylko jak ważną rewolucję w naszym życiu- nie na trochę, tylko na zawsze. Jedzmy to, co nam smakuje, nie zmuszajmy się do dań, które w ogóle nam nie pasują- w ten sposób zdrowe odżywianie szybko przestanie nas interesować. Szukajmy alternatyw naszych ulubionych potraw, ryzykujmy i znajdujmy nowe smaki- ci, którzy twierdzą, że zdrowe jedzenie jest mało interesujące i bez smaku, najpewniej nigdy nie eksperymentowali w kuchni.
Czas skończyć z przekonaniem, że zdrowe potrawy i ćwiczenia to coś niefajnego. Okazuje się, że jest całkiem inaczej. Kiedy nasz organizm dostaje to, czego potrzebuje sprawniej funkcjonuje, co też natychmiast odczuwamy. Ponadto po ćwiczeniach szybko poczujemy się szczęśliwi i zrelaksowani, jedyne czego musimy dokonać to po prostu przestać wyszukiwać wymówek i spróbować. Z całą pewnością nic na tym nie stracimy, a zyskać możemy doprawdy bardzo dużo.