Każda z nas – kobiet marzy o szczupłej, wysportowanej figurze rodem z Hollywood. W Internecie aż roi się od pomysłów diet, głodówek i cudownych tabletek, po których według reklam tracimy 10kg w zaledwie tydzień. Ile w tym wszystkim znajdziemy prawdy, czy da się osiągnąć ten upragniony wygląd idąc na po linii najmniejszego oporu?

Przede wszystkim dieta
Prawdopodobnie każda z nas przeszła w swoim dotychczasowym życiu co najmniej kilka diet, a czasem mogły to być głodówki, niestety zazwyczaj bez większych osiągnięć. W jaki sposób można szybko schudnąć? To jest proste, nie trzeba nic więcej tylko… jeść! Racjonalne odżywianie pobudza nasz metabolizm, przez co korzystniej wykorzystujemy wprowadzoną do organizmu razem z pokarmem energię. Bazowe jest przyjmowanie pięciu posiłków dziennie, pilnujmy, by były one spożywane w z góry ustalonych godzinach. To prawda, że powinny być to dania tzw. zdrowej kuchni, pełnoziarniste makarony, kasze, białe mięso i ryby, a do tego warzywa i owoce.

Do biegu, gotowi… sport!
Równie ważna jest aktywność fizyczna. Początkowo, Szczególnie ludziom z poważną nadwagą, zaleca się spacerowanie ok. pół godziny dziennie. Jeśli czujemy się już na siłach i nasza waga nieco spadła moglibyśmy zapisać się na basen lub też zajęcia aerobiku. Można też korzystać z siłowni i wykupić specjalnie ułożony dla nas przez trenera plan treningowy.

Róbmy każdą rzecz z głową
Każda kobieta przechodząc na jakąś dietę życzy sobie natychmiastowych rezultatów. Nie oszukujmy się mimo to – błyskawiczny spadek wagi kończy się najczęściej efektem jo-jo. Najlepszym pomysłem na osiągnięcie oczekiwanej sylwetki będzie połączenie zdrowej diety oraz ćwiczeń fizycznych. Nie zapominajmy więc, by pogoń za wymarzoną figurą nie przysłoniła nam zdrowego rozsądku.