Kobiety coraz większą uwagę zwracają na to, by na talerzu pojawiała się żywność w najlepszym gatunku oraz do tego jak najmniej przetworzona. To przecież niezwykle ważne dla zdrowia i urody, aby odżywiać się prawidłowo, jadać o wyznaczonych porach i bez pośpiechu, a elementy diety wybierać w taki sposób, żeby dostarczały wszystkich koniecznych elementów niezbędnych do właściwego funkcjonowania organizmu. Na czym zatem powinna polegać zbilansowana dieta każdej kobiety, żeby przynosiła wymierne korzyści zdrowotne i zapewniała jej atrakcyjny wygląd? Na pewno powinna być różnorodna i dobrze zbilansowana względem osobistych preferencji.
Najważniejszym posiłkiem w ciągu doby jest śniadanie, w związku z tym nie powinno się go unikać. Niestety całkiem sporo ludzi rozpoczyna dzień wyłącznie od wypicia filiżanki tego napoju, a to duży błąd. To, co zjemy przed wyjściem z domu, daje nam energię na początek doby. Dlatego śniadanie powinno mieć w składzie trochę pełnoziarnistego pieczywa, nabiału i warzyw. Tak zaplanowane, daje gwarancję, że dostarczamy naszemu ciału wszystkich niezbędnych elementów zdrowej diety. Możemy wówczas skuteczniej pracować i mamy większą sprawność umysłową i fizyczną.
Śniadanie nie jest zupełnie wystarczające do utrzymania organizmu w idealnej formie przez cały dzień. W związku z tym niezbędne są następne posiłki, które uzupełnią energię niezbędną do życia. Idealnie, aby każdego dnia spożywać przynajmniej pięć posiłków. Łatwo wówczas prawidłowo rozłożyć zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Oczywiście w każdym zdrowym daniu powinny znaleźć się składniki zdrowej diety, czyli węglowodany, białka, tłuszcze oraz warzywa i owoce dobrane w odpowiednich proporcjach do indywidualnego zapotrzebowania każdej kobiety.