17 Lut Brak komentarzy admin Odchudzanie , , , ,

Większość kobiet przynajmniej jeden raz w życiu próbowała przejścia na dietę. Skłoniła ich do tego przede wszystkim chęć poprawienia wyglądu czy pozbycia się kilku niepotrzebnych kilogramów. Niektórym paniom prawdopodobnie udało się osiągnąć zaplanowany cel, ale większość nie wytrzymała rygoru, jaki niesie za sobą poważna dieta. Nie jest łatwo z dnia na dzień zrezygnować z ulubionych potraw i niewłaściwych nawyków jeśli chodzi o odżywianie. Ale dla dobra własnego dobrego samopoczucia i szczupłej sylwetki opłaca się mimo wszystko zmienić własny pomysł odnośnie do odżywiania.
Zdrowa dieta niesie za sobą same korzyści. Rezygnacja ze spożywania zbyt dużej ilości tłuszczów i cukrów na pewno zagwarantuje lepsze samopoczucie. Każda dziewczyna, która chciałby zmienić swoje nawyki żywieniowe i przestawić się na korzystną dla niej dietę, musi wziąć pod uwagę wiele czynników, między innymi wiek, stan zdrowia, tryb pracy, aktywność fizyczną, a dodatkowo upodobania kulinarne. Opierając się na tych, osobiście ustalonych kwestiach łatwo stworzy dla siebie zdrowy jadłospis.
W zdrowej diecie kobiety nie może zabraknąć warzyw i owoców. Nie tylko są one źródłem witamin i mikroelementów, ale mają dużą\odpowiednią ilość błonnika. Jest on niezbędny do właściwej przemiany materii i wychodzi naprzeciw zaparciom, na które narzeka wiele kobiet. W odpowiednio dobranym jadłospisie nie powinno zabraknąć miejsca również na węglowodany. Dostarczają one energii, zatem zdecydowanie muszą znaleźć się w prawie każdej diecie, zwłaszcza aktywnej kobiety. Optymalnie byłoby, gdyby znalazło się także miejsce na tłuszcze. Okazuje się bowiem, że one także mają ważne zadanie w ciele kobiety. Szczególnie nienasycone kwasy tłuszczowe pochodzące z roślin mają genialny wpływ na stan zdrowia, dlatego koniecznie powinny uzupełniać każdą dietę.