Dieta odchudzająca nie zawsze bywa wystarczająca. Wiele z nas wypróbowywało już wszakże liczne diety-cud, które poza utratą nadwyżki skumulowanej w naszym ciele wody, nie powodowały żadnych dodatkowych efektów. Wstępna błyskawiczna utrata wagi skutkowała w większości przypadków jej powrotem – nierzadko z efektem jo-jo.
Trzeba więc pamiętać, iż jest wyłącznie jedna dieta dobrze wpływająca na zrzucenie wagi. Jest to stosowanie zdroworozsądkowego jadłospisu pozbawionego nadmiaru tłuszczów oraz węglowodanów. Nie jest ona trudna do wcielenia w życie – dietetyczny lunch lub śniadanie można bowiem przygotować w kilka chwil i bez konieczności używania skomplikowanych, ekskluzywnych składników. Wiele dietetycznych dań opiera się w naszym przypadku o elementy, które na co dzień trzymamy w swoich domach.
Jaka jest tajemnica nieskomplikowanego, dietetycznego lunchu? Przede wszystkim problem leży w proporcji wybranych do jego przygotowania składników. W obiedzie nie mogą bowiem znajdować się węglowodany proste, a wyłącznie produkt białkowy – mięso, ryba lub owoce morza, oraz surówka bez dodatku majonezu, świeże lub gotowane na parze warzywa. Produkt białkowy zgodnie z zaleceniami powinien obejmować 1/3 talerza, w czasie gdy 2/3 powinny być wypełnione warzywami. Wszystkie elementy obiadu powinny być pozbawione tłuszczu i możliwie przetworzone w małym stopniu.
Ta banalna zasada pozwala nam komponować wiele posiłków o genialnym smaku. Dania obiadowe mogą być zatem bardzo urozmaicone, dzięki temu nie będziemy właściwie odczuwać, że żyjemy na diecie. Sprawi to, że kilogramy zaczną znikać dość szybko, a proces chudnięcia nie będzie dla nas dłużej katorgą.