Chyba wszystkim z nas wydaje się, że gdy pragniemy wejść w wyśnioną sukienkę, od założenia której dzieli nas kilka tłuszczu, trzeba bezwzględnie zrezygnować z jedzenia deserów. Warto jednak zaznaczyć, że jest to kłamstwem. Ta wyjątkowa informacja dla miłośników jedzenia znaczy, iż deser jest posiłkiem dopuszczalnym także na diecie.
Dietetyczne desery rządzą się jednakowoż swoimi prawami i musimy zapomnieć o poobiedniej kawie z wielkim kawałkiem karpatki lub tortu. z dobrym efektem możemy jednakowoż zamienić je na domowej roboty sorbetem lub kisielem z truskawek czy malin. Odpowiednim wyborem będzie też ciastko owsiane albo jęczmienne z dodatkiem siemienia lnianego i kakao. Miłośnicy słodkości mogą też przekąsić trochę suszonych owoców albo małą garść orzechów.
Dobrze jest podkreślić, iż w żadnym z tych deserów nie posmakujemy dużej ilości niedobrych węglowodanów, które odpowiedzialne są za szybkie przybieranie na wadze. Co ważne, są one dosładzane nektarem albo ich niegorzki smak pochodzi z owoców. Oprócz tego każdy z tych deserów dostarcza do organizmu duże ilości witamin i minerałów, dzięki czemu uzupełniane są ich ewentualne niedobory. Należy podkreślić, że dużą zaletą spożywania deserów na diecie jest też fakt, że mamy mniejszą ochotę na podjadanie niedobrych przekąsek i łatwiej jest nam się oprzeć pokusom w postaci ciastek z musem i czekoladą czy też jabłecznikowi z lodami i bitą śmietaną.
Zapamiętajmy więc, że dieta odchudzająca nie powinna być tylko szeregiem rezygnacji, lecz radosną rzeczą, z której w ogóle nie chcemy rezygnować, by wrócić do złych zwyczajów jedzeniowych.